ПОРАДИ БАТЬКАМ

Як спілкуватися з підлітками
Підказки для батьків від Н. Мішаніна //semya/ potrebitel/ru/
1. Для того щоб існував емоційний зв'язок з підлітком, проводьте з ним весь якийсь час, щоб він не відчував себе покинутим і непотрібним.
2. Побудуйте довірливі стосунки з підлітком, перш ніж переходити до нотацій і важких тем бесід.
3. Не відмовляйте підлітку в спілкуванні з вами, навіть якщо для цього потрібно буде відкласти всі справи.
4. Спілкуйтесь з підлітком відповідно до темпу розвитку його стосунків з навколишнім світом.
5. Для збереження емоційного контакту вкрай необхідне спілкування. спілкуйтеся з підлітком на цікаві для нього теми, вивчіть молодіжну субкультуру, читайте їхні журнали, щоб бути  "продвинутими". Тоді дитина відчує, що вона та її світ цікаві вам, і стане більше довіряти вам.
У жодному разі не критикуйте молодіжні рухи, стилі, музику, моду у присутності підлітка. Ви можете загубити нитку спілкування з ним.
6. Ніколи не обговорюйте особистість підлітка і його вчинки в присутності інших людей, особливо друзів, однолітків. вони не люблять, коли їх з кимось порівнюють, ставлять інших у приклад. Це розцінюють як замах на їхню особистість.
7. Підліток повинен відчувати себе корисним. Дайте йому можливість відчути себе помічником у якійсь загальній сімейній справі.
8. Не зловживайте своєю любов'ю і турботою. Намагайтеся не проживати за нього життя.
Висловлювання "Я краще знаю, як тобі вчинити" або "Я роблю це заради тебе, тому що люблю тебе" нещирі, і підліток їх  не сприймає.
9. Ніколи не ображайте підлітка. Коли дитина чує від батьків ворожі, різкі, брутальні слова, вона зберігає образу на все життя. Бо занадто тонко влаштовані психіка підлітка і його сприйняття навколишнього.
10. Пам'ятайте, підліток - не дитина. Він перебуває  на стадії переходу до дорослого життя, його основні якості - незалежність і самовизначення. Батьки. самі того не розуміючи, лишають підлітка без емоційної підтримки і починають з ним словесну війну. Наші наміри як батьків можуть бути добрими, але результати однозначно погані.
11. Батьки, що зловживають своєю владою фізично, шльопаючи, штовхаючи, б'ючи дітей, можуть спричинити шкоду фізичному і психічному розвитку, а ще більшу шкоду - емоційному розвитку підлітка, що значно ускладнить його доросле життя.
12. Разом з тим підліток хоче бути частиною родини і в той же час бути незалежним від родини. часто це виражається як потреба в особистому просторі. Виділення особистого приміщення і можливість його самостійно оформити - ось ті бажання підлітків, котрі, якщо задовольняються у супроводі проявів любові, сприяють формуванню почуття незалежності.
13. Підлітки потребують емоційної незалежності. коли ви запитаєте дівчинку-підлітка про якогось її друга, вона звинуватить вас у тому, що ви лізете не у свою справу. Це не означає, що вона від вас щось приховує. Це говорить лише про те, що, не розкриваючи батькам своїх почуттів і думок, вона стверджує свою емоційну незалежність. Батьки повинні поважати подібні настрої підлітків. 
Потреба в даному виді незалежності може проявлятися в небажанні приймати ваші прояви любові, проти яких вони раніше не виступали.
14. Не дивуйтеся, якщо ваша донька-підліток раптом відмовиться від вашої допомоги. Тепер вона хоче все робити сама, притому не так, як би це зробили ви.
Інколи це відбувається не тому що вона потребує вашої допомоги, а тому що не хоче, щоб їй про це нагадували.
15. Підлітка необхідно підтримувати, один із засобів підтримки є похвала. тільки одним із факторів похвали повинна бути щирість, і іншим - її конкретність. Якщо батьки не можуть похвалити підлітка за певні результати чи конкретні дії. то необхідно оцінити його намагання.
16. Підлітки часто обирають друзів самостійно. батьки, які розуміють цінність незалежності для підлітка, дозволять йому проводити час поза сім'єю і не будуть при цьому суперечити. Бажання підлітка бути з друзями - це не відмова від батьків; це свідчення того, що його горизонти розширюються.
17. Важлива царина підліткової незалежності - це його музичні смаки. Підлітки обирають свою музику. Нема в підлітковій культурі нічого важливішого за музику. Музика може торкнутися серця і душі людини. Батьки, які критикують музику, вибрану підлітками, посередньо критикують і самого підлітка. Ви повинні поділяти почуття своєї дитини, і тоді вона відчує вашу підтримку.
Пам'ятайте: підліток у змозі думати логічно, і він зробить правильні висновки. поверніться обличчям до своєї дитини, і хай вам щастить. 











Більшість батьків замислюється, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі і іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з найбільших проблем є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре?
1.                     Подавайте дітям приклад хорошої поведінки. Діти вчаться, наслідувати поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
2.                     Змінюйте оточення, а не дитину. Тримайте небезпечні та цінні речі у недоступних для дітей місцях, аби потім не карати їх за природну цікавість.
3.                     Висловлюйте свої  бажання позитивно. Кажіть дітям, чого ви від них очікуєте, замість того, чого не бажаєте.
4.                     Висувайте реальні вимоги. Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких і хворих дітей.
5.                     Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням. В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими – використовуйте тактику підкресленої уваги.
6.                     Обирайте виховання без побиття і крику. На початку це може здаватись результативним,однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити ще з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть привести до тривалих проблем емоційного характеру. Коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
7.                     Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягтися чи що їсти. Це попередить прояви образи чи непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що ви її постійно контролюєте.
8.                     Прислухайтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
9.                     Любов – найважливіша потреба усіх дітей та одна із основних передумов позитивної поведінки дитини.

Отже: поважай, довіряй,
 не принижуй, розмовляй, вибачай, допомагай,
 не насміхайся, не ігноруй, почуй мене, щоб я відчула,
люби мене, щоб я вміла.


Шановні батьки!

Підлітковий вік - вік Вашої дитини, дуже відповідальний для її подальшого розвитку, становлення. Саме в цей період дитина починає ставати дорослою, стверджує свою унікальну і неповторну особистість. Саме в цьому віці важливо зробити свідомий вибір орієнтирів. свого майбутнього, картина майбутнього повинна стати більш чіткою та особистісною. Для цього потрібно визначитися й у виборі професійного напрямку. Сподіваюсь, що надана Вам інформація допоможе зорієнтуватися в цій ситуації, зрозуміти, яким чином Ви можете допомогти Вашій дитині.


Кроки до професійного зростання

1. Спостерігати за інтересами, здібностями, темпераментом, особливостями пам'яті, уяви сина або доньки.

2. Прислухатися до їхніх відчуттів, бажань, інтуїції.

3. Визначити професійний напрямок, або кілька професій. які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння та працевлаштування.

4. Шукати якнайбільше інформації про цей напрямок, професії, знайомитися з людьми, які їх представляють. 

5. Спробувати знайти можливість для спостережень дитини за діяльністю спеціалістів. 

6. Визначити фізичні характеристики та психологічні якості, необхідні для кожної з них. 

7. "Приміряти" на свою дитину ці види діяльності. 

8. Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня, тощо), та складнощів (високе навантаження, тощо) і допомогти проаналізувати сину чи доньці їх, співвіднести з життєвою метою, очікуванням, мріями. Порівняти, зважити всі "плюси" та "мінуси". 

9. Зробити остаточний вибір. 

10. Розпланувати кроки до бажаного, продумавши й запасний варіант та впевнено  разом йти домети.


Типові помилки підлітків в ситуації вибору професії:  

1. Поділ професій на "престижні" та "непрестижні". 
2. Ототожнення навчального предмета з професією. 
3. Перенесення ставлення до людини на професію.
4. Спонтанний вибір лише за чиєюсь пропозицією.
5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.
6. Вибір під впливом певних обставин.
7. Думки про легке життя.


Немає коментарів:

Дописати коментар